Courses

All courses...
  • All courses...
  • Topics
  • SOL Support
  • Access restrictions
  • Subscribers only
  • Premium course
  • No registration required

Subscribers only

Not started

A short introduction to the online module on how to develop, implement and maintain a Learning Culture in your organization.

7 Lessons - None

Subscribers only

Not started

Organizations that develop a Learning Culture realize magical results. They become frontrunner organizations where employees are more happy and productive. Where changes and innovations get off the ground much more easy And where the organization is more flexible to deal with change and more attractive and inclusive to work for.

41 Lessons - None

Subscribers only

Not started

Lerende Praktijk Teams is een zich in de praktijk bewezen, krachtige team-methodiek waarmee je een betekenisvolle leer- en werkomgeving realiseert. Dit vormt de basis voor teams om zich te ontwikkelen tot zogenaamde “high performing teams”.

Een methodiek die geleidelijk kan worden uitgebouwd naar meerdere teams. Wat op termijn kan resulteren in een meer lerende cultuur. We noemen dit ook wel het “Waterlelie model”. Waterlelies groeien moeilijk in een sloot. Maar, groeit en bloeit er één, dan zit in no time de hele sloot vol bloeiende waterlelies.

Zo werkt het ook met LPT’s (Lerende Praktijk Teams). Het eerste team krijgt het meest voor de kiezen. Gaat het meeste leren. Heeft een hoog uithoudingsvermogen. Zal zich als eerste moeten bewijzen. Pas dan volgen er meer.

LPT’s bestaan uit 6 tot 8 medewerkers en pakken een concreet complex probleem of (innovatie)project op.

1 Lesson - None

Not started

Leren wordt door veel mensen gelijkgeschakeld met “de schoolbanken opzoeken”. Zinvol, op het moment dat je specifieke doelen wilt behalen en/of een bepaald diploma noodzakelijk is voor bepaalde (nieuwe) baankwalificaties. Je richt je dan vaak op zogenaamde hard skills. Vakinhoudelijk kennis/kunde die kan worden gedefinieerd en gemeten.

Maar dé grootste uitdaging zit in het leren van soft skills (o.a. leiderschap, communicatie, samenwerken e.d.). Dit is moeilijker te meten, maar het is wel wat jou effectiever maakt in jouw dagelijks functioneren als professional.

Soft skills leer je “on the job”, door het te doen!

Dit is wat we bedoelen met Personal Mastery; het optimaal inzetten in de praktijk van jouw kennis, kunde en kwaliteiten.

1 Lesson - None

Pen
>
nl_NLNederlands